ZER IRAKURRI? ASKOTARIKO TESTUAK

Irakurtzeko konpetentzia garatzeko, askotariko testuak, askotariko formatu eta euskarritan ulertzeko eta interpretatzeko gauza izan behar dute ikasleek. Egun, gainera, irakurketaren konplexutasuna areagotu egin da: alde batetik, gizartea inoiz baino kultur anitzagoa eta eleanitzagoa da; eta, bestetik, iraultza digitalari esker, testu-genero berriak ditugu, testuen euskarriak aldatu dira eta testu idatziak sortzeko eta zabaltzeko moduak eta aukerak ere aldatu dira. Testu horiek guztiak, beraz, eskolara eraman behar dira.

Atal honetan, testu aniztasunak duen garrantziaren inguruko gogoetatik abiatuta, askotariko testuak eskuratzeko zenbait baliabide bildu dira.

OHARRA: irakurketaren inguruan lan egiteko aukera batzuk ematen dira beheko baliabideen zerrendan. Horietariko asko interneten aurki daitezke. Baliabide horiek jardun edo jarduera onen adibideak baino ez dira, zentroak nahi izanez gero kontuan har ditzakeenak.

Baliabide gehiago hemen:

Los textos. La importancia de la variedad de textos.

Testuen aniztasuna: testu-generoak, askotariko formatu eta euskarritan irakurtzearren beharraz komentatzen duen bideoa.

Irakurgai mailakatuak.

Ikasleen intereseko gaiak bilatzeko aukera ematen Testu biltegia duen . Maila eta etapa guztietarako testuak topa daitezke (A1, A2, B1, B2, C1).

Testuak bilatzeko guneak.

Euskaraz argitaratutako testuak bilatzeko guneak.

Ikasbil. Ipuinak.

Ipuinak entzun eta kontatzeko bitegia.

DBHko testuak.

DBHko testuak eta artikuluak arloka eta ikasmailaka sailkatuak.

Todos los diarios del mundo.

Mundu osoko egunkarietarako sarbidea.

Materiales de lectura para las áreas del currículo.

Irakurgaien zerrendak arloetako gaietan sakontzeko.

Testu-aniztasuna aztertzeko kontrol-zerrenda.

Etapa guztietako irakasleentzat den tresna. Norberaren praktika didaktikoan oinarrituta, gelan baliatutako testu-aniztasuna aztertzeko txantiloia.

Genero beltza eta misteriozkoa.

Euskal Herriko eta munduko eleberri beltzaren inguruko hausnarketa egitea hainbat ariketaren bidez. DBH.

Literatura unibertsala. Literatura erotikoa.

Literatutra erotikoan sakontzeko abiapuntua emateko testu biduma. Batx.