NOLA LANDU HAU GUZTIA? IRAKURKETA ERAK

Nolako dinamikak proposatu ditzakegu gelan? Irakurri modu askotan irakur dezakegu, banaka,  boz goraz, bikoteka, talde homogeneotan, talde heterogeneotan,  hezkuntza komunitatekoekin batera tertulietan, estrategia kooperatiboak baliatuz, elkarreragina bultzatuz….

Atal honetan horietako estrategia kooperatibo eta elkarreragile batzuk azaldu eta adibide batzuk dituzue  ikusgai.

Irakaslearen aldetik modelatzeak berebiziko garrantzia hartzen du irakurriaren ulermena garatzen laguntzeko.

OHARRA: irakurketaren inguruan lan egiteko aukera batzuk ematen dira beheko baliabideen zerrendan. Horietariko asko interneten aurki daitezke. Baliabide horiek jardun edo jarduera onen adibideak baino ez dira, zentroak nahi izanez gero kontuan har ditzakeenak.

Baliabide gehiago hemen:

Tutoría entre iguales, la diversidad en positivo.

Aula de innovación aldizkariko monografikoa Berdinen Arteko Tutoretzako programen eta tekniken inguruan.

Influencia de la tutoría entre iguales en el desarrollo de la comprensión y el autoconcepto lector.

Leemos en pareja programan oinarritutako ikerketa honek ulermena eta auto-kontzeptuaren arloan ikasleek egindako aurrerapenak aztertzen ditu.

Ikaskuntza kooperatiboa.

Ikaskuntza Kooperatiboa inplementatzen laguntzeko gunea.

Ikasketa kooperatiboa: irakurtzeko estrategiak lantzeko baliabide.

Teknika kooperatiboen bidez, irakurketa lantzeko zenbait proposamen.

Bikoteka irakurtzen.

Berdinen arteko irakurketa programa.GRAI taldea.

Bikoteka irakurtzen. Gogoeta eta azalpena.

Bikoteka Irakurtzen Programari lotutako informazioa.

Ikas-komunitateak.

Informazio orokorra. Irakurketa lantzeko eta sustatzeko hainbat proposamen arrakastatsu: tertulia dialogikoak; talde elkarreragileak; Irakurketaren sustapena.

Irakurketaren sustapena. Esperientzia bat.

Irakurketa tutoretza eta sustapena. IPI Sansomendi Ikastetxeko esperientzia.

Tertulias dialógicas.

Tertulia dialogikoei buruzko informazioa.

Grupos interactivos.

Talde elkarreragileak Bilboko Elejabarri eskolan. Bideoa.

Aprendizaje cooperativo. La lectura compartida.

Teknika kooperatiboen bitartez irakurketa partekatua nola egin azaltzen duen artikuloa.

La lectura compartida con un niño.

Irakurketa partekatua nola egin azaltzen duen bideoa.

Boz gorako irakurketa.

Zenbait iradokizun boz gorako irakurketa gelan praktikatzeko.Koebaluaziorako tresna ere gehitzen du.

Lectura en voz alta.

Boz gora irakurtzea nola egin eta ez egin lantzen duen artikuloa.

Leer en voz alta a los hijos: Un arma de construcción masiva del gusto por leer.

Boz gora irakurtzea gomendatzen duen artikuloa. Familientzako triptikoa gehitzen du.

Euskaraz irakurtzen ikasi, irakurriz euskara ikasteko.

Irakurle trebeak entzun egiten du testua dioen gogoetarako artikulua. Ondorioz, ikasgelan tartea egin beharko zaie irakurtzeko bi modu horiei: isilari eta ozenari.